lørdag 26. februar 2011

Deilig lørdag!


I dag har jeg hatt "alene-dag" og den brukte jeg på stempeltreff med gode venninner:-)
Da jeg kom hjem hadde mannen gjort alt klart til middagsgjestene, såå lukus! Masse tente lys i huset, dekket bord (pleier å være min jobb) og lasagnen i ovnen. Virkelig koselig å komme hjem til:-) Størstejenta har overnattingsbesøk, mellomstejenta er på overnattingsbesøk og minstejenta legger seg til "foreldre-vennlig"tid ( kl 7) og vi har hatt koselig middagsbesøk. -En virkelig deilig lørdag fra morgen til kveld! Det var godt etter en uke mye styr og unge-mas...
I går kjøpte jeg med meg noen fargerike, skjønne små Franske Macarons fra den franske kafèen. Veldig søte og ganske gode, tror jeg må snart prøve å bake sånne en dag! Noen med erfaring og tips her?!

Måtte ta noen bilder av de flotte fargene;-)

På radioen, da jeg kjørte hjem fra stempeltreff i kveld, snakket de med en professor om forventninger. Han snakket om hva forventninger betyr for livet vårt og at uten forventninger, hadde verden stoppet opp. Vi forventer at vi skal leve lengre, vi forventer at det venter noe på oss rundt neste sving, vi forventer at vi skal våkne til en ny dag med nytt innhold i morgen også.
De sammelinget det med børsen. Børsmarkedet er bygget kun på forventninger. Det motsatte av forventninger er at ingenting skjer.
Syns dette var ganske tankevekkende, interessant å høre på og avslutter dagens innlegg med noe vi kan fundere litt over:
                      Forventninger er det som styrer livet vårt!

1 kommentar:

  1. Hei!
    Trodde du hadde slettet bloggen ettersom jeg ikke fant den lenger, men ser nå at du har fått ny adresse :)

    Makronene var lekre - har også lyst til å prøve å lage slike. Men ser ikke for meg at det trenger å bli så vellykket!

    Håper vi sees på torsdag ja!
    Og så må du oppdatere litt om
    husbyggerprosessen også etterhvert :)

    Klem

    SvarSlett