tirsdag 1. mars 2011

Danse mot vår!

Jentene våre, en nydelig kveld i april 2010 på Solastranda

Det er mars!
Det er lyst om morgenen!
Fuglene synger!
-Og den deilige, fantastiske vårfølelsen begynner å boble i meg:-)


Ryddelysten er i meg og jeg føler for vårrengjøring, ut med rot, -inn med system og god energi!
I helgen har vi vasket stue gardinene, de henger her ny-vaskede, lavendelduftende og nystrøkne nå. Er blitt veldig glad i vaskemiddlene fra Durance, spesiellt lukten av de;-)



Hobbyrommet er ryddet såpass at det går an å være der inne å lage noe! Skuffer og skap er under opprydding på kjøkken, bad og soverom, og jeg håper gnisten varer en good stund:-) Får masse inspirasjon på Feng Shui kurset også - det er god feng shui å ha det ryddig:-)

Det er godt å rydde, det gir meg en god følese å ha system, både i huset og i hodet. Jeg er ikke flink til å kaste.. men har blitt litt flinkere til å være kritisk slik at jeg kan kaste/gi bort ting som ikke brukes, er ødelagte eller som ikke gir meg noe. Burde jo gitt dere Øystein Sundes "Kjekt og ha", hehe;-) Men vil holde på vårfølelse-gnisten og legger ved denne nyydelige sangen:

DANSE MOT VÅR
Lyrics: Britt Viberg / Rolf Løvland
Music: Rolf Løvland

Gjennom regnbuens glans
ser jeg himmel og hav
smelte sammen i soloppgang.

Og mens tankene flyr
våkner sanser til liv
og jorden nynner sin egen sang.

Jeg vil danse mot vår,
kjenne hud møte hud,
være ung i et nyfødt år.

Kjenne liv i min kropp
fra en sol som står opp,
være ung - Jeg vil danse mot vår!

I en blomstrende eng
vil jeg vandre avsted
og la sansene finne vei.

Jeg har vårkjolen på,
vinden stryker meg nå,
jeg byr deg en vals,
kom og dans' med meg.

Jeg vil danse mot vår,
kjenne hud møte hud,
være ung i et nyfødt år.

Kjenne liv i min kropp
fra en sol som står opp,
være ung - Jeg vil danse mot vår!

Jeg vil danse mot vår,
kjenne hud møte hud,
være ung i et nyfødt år.

Kjenne liv i min kropp
fra en sol som står opp,
være ung - Jeg vil danse mot vår!

© 1991 Profil / PolyGram Publishing Norway / Universal Music Publishing (Tono)


Nyydelig sang! (Hvordan klarer man lage hjerter i blogg?!!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar